هر آنچه باید درباره سرور آمریکا بدانید!

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
شنبه 15 بهمن 1401
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۳۸۳ بازدید

سرور آمریکا ازجمله سرورهایی است که کاربردهای متنوعی دارد. با‌توجه‌به اینکه دیتاسنتر سرورهای آمریکا در یکی از شهرهای این کشور واقع است، کیفیت و کارایی فراوانی دارد. در این مقاله از بلاگ پارس پک، قصد داریم درباره ویژگی‌های سرور USA و امکانات آن صحبت و به دلایلی اشاره کنیم که باعث می‌شود این سرور برایتان انتخابی ایدئال باشد.

سرور آمریکا چیست؟

همان‌طور‌که می‌دانید، سرورها کامپیوترهایی هستند که از‌نظر سخت‌افزاری بسیار قدرتمندند و به اینترنت بسیار پرسرعت نیز دسترسی دارند. این کامپیوترها در محل‌هایی به نام دیتاسنتر قرار می‌گیرند. دیتاسنتر را می‌توانید ساختمانی مجهز تصور کنید که تعداد زیادی سرور در آن‌ها قرار داده شده است و تیم مانیتورینگ آن را دائماً رصد می‌کند.

در‌صورتی‌که این دیتاسنتر در یکی از شهرهای کشور آمریکا قرار گرفته باشد، به آن سرور آمریکا گفته می‌شود. با‌توجه‌به اینکه زیرساخت‌های IT در آمریکا بسیار پیشرفته است، سرورهایی که در آن‌جا قرار دارند، از جدیدترین تکنولوژی‌ها استفاده می‌کنند؛ به‌همین‌دلیل، کیفیت و کارایی رضایت‌بخشی دارند.

خرید سرور

کاربرد‌های مهم سرور آمریکا کدام‌اند‌؟

یکی از سؤالات مهم‌ این است که کاربردهای اصلی سرور USA چیست. در‌صورتی‌که بتوان به‌درستی به این سؤال جواب داد، می‌توان نتیجه گرفت که آیا این سرور برای نیازتان مناسب است یا خیر. در‌ادامه مطلب، به کاربردهای مهم‌ این سرور اشاره خواهیم کرد.

سرور آمریکا یکی از بهترین سرویس‌هایی است که می‌توانید از آن‌ برای مدیریت کسب‌‌وکارتان استفاده کنید. این سرویس‌ از سخت‌افزارهای به‌روز و قدرتمند استفاده می‌کند و باتوجه‌به نگهداری در دیتاسنترهای پیشرفته پایداری و قابلیت اطمینان بالایی دارد. با خرید سرور آمریکا می‌توانید محدودیت‌های IP ایران را کنار بگذارید و خدمات و محصول‌هایتان را با سرعت و قدرت بالا به کاربران خود ارائه دهید.

۱. استفاده از سرور USA برای ترید

تریدرها و افرادی که در حوزه رمزارزها فعالیت می‌کنند، برای خرید‌و‌فروش انواع رمزارزها باید بتوانند با صرافی‌های خارج از کشور ارتباط مالی برقرار کنند. این کار با‌توجه‌به محدودیت‌های موجود درباره ارتباطات مالی شهروندان ایرانی‌، با IP ایران انجام‌شدنی نیست. 

با استفاده از سرور آمریکا می‌توانید IP خود را به IP این کشور تغییر دهید. علاوه‌بر‌این، IP سرور شما همیشه ثابت است و افرادی که در‌زمینه ترید فعالیت می‌کنند، بهتر از هر فرد دیگری می‌دانند که برای فعالیت در این بازار لزوماً باید از IP ثابت استفاده کنند؛ زیرا در‌غیر‌این‌صورت، سیستم‌های امنیتی صرافی‌ها ممکن است به‌سرعت آنان را شناسایی و حساب کاربری‌شان را مسدود کنند.

۲. استفاده از سرور آمریکا برای میزبانی وب‌سایت

هر وب‌سایت از مجموعه‌ای از فایل‌های کامپیوتری تشکیل شده است که همگی باید روی سرور قرار بگیرند. هنگامی‌که کاربر آدرس وب‌سایت را در مرورگر خود وارد می‌کند، در‌واقع اطلاعات روی سرور برای او به‌نمایش درمی‌آید. بنابراین، یکی از وظایف اصلی سرورها، از‌جمله سرور USA، میزبانی از انواع وب‌سایت‌هاست.

 

سرور آمریکا رایگان

کاربردهای سرور USA

۳. استفاده از سرور آمریکا در بازار فارکس

ازجمله کاربردهای مهم سرور USA، استفاده از آن برای فعالیت در بازار فارکس است. بازار فارکس بازاری غیرمتمرکز برای خرید‌و‌فروش جفت‌ارزهاست. به‌عنوان نمونه، در این بازار فرانک سوئیس را به فردی که دلار آمریکا دارد، می‌توانید بفروشید و در ازای آن دلار آمریکا دریافت کنید.

مانند بازار رمزارزها، فعالیت در این بازار نیز برای کاربران ایرانی محدود شده است. به‌همین‌دلیل، اگر قصد داشته باشید به این بازار وارد شوید و در آن فعالیت کنید، باید IP خود را تغییر دهید. همچنین، فراموش نکنید که باید از IP ثابت استفاده کنید. برای این منظور، می‌توانید از سرور آمریکا بهره ببرید.

۴. استفاده از سرور USA برای دسترسی به منابع علمی

یکی دیگر از کاربردهای انواع سرورهای خارج از کشور، از‌جمله سرور USA، استفاده به‌منظور تغییر IP برای محققان و دانشجویان با هدف دسترسی به منابع علمی و مطالعاتی است. با‌توجه‌به اینکه برای محققان ایرانی در دسترسی به این منابع محدودیت‌هایی اِعمال شده است، استفاده از سرورهایی که دیتاسنتر آن‌ها در کشورهای خارجی مانند آمریکا قرار گرفته است، باعث خواهد شد تا آنان بتوانند محدودیت‌های عنوان‌شده را از پیش رو بردارند. 

برای آشنایی با انواع سرور از نظر موقعیت، تخصیص منابع و کاربرد می‌توانید مقاله زیر را بخوانید.

سرور چیست؟

مزایای مهم سرور آمریکا چیست؟

هنگامی‌که بخواهید سرور بخرید‌، گزینه‌های متعددی برای انتخاب وجود دارند که هر‌یک از آن‌ها می‌توانند مزایا و معایب مختلفی داشته باشند. یکی از سرورهای کارآمد سرور USA است. در‌ادامه، مزایای مهم‌ استفاده از این سرور را بررسی خواهیم کرد.

۱. سخت‌ افزارهای مدرن

از‌نظر فناوری IT، کشور آمریکا کشوری قدرتمند محسوب می‌شود و بسیاری از غول‌های سخت‌افزاری دنیا در این کشور قرار دارند. همین موضوع نیز سبب شده است تا سخت‌افزارهای بسیار قدرتمندی را بتوان روی سرورهای قرار‌گرفته در این کشور نصب کرد. بدیهی است که استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمند، تأثیر مستقیمی بر کیفیت سرویس‌دهی سرور خواهد گذاشت.

۲. آپ‌ تایم بسیار زیاد

به مدت‌زمانی که سرور فعال و در حال سرویس‌دهی است، آپ‌تایم گفته می‌شود. سخت‌افزارهای قرارگرفته روی سرور و کیفیت اینترنتی که سرور از آن استفاده می‌کند، تأثیر مستقیمی روی آپ‌تایم می‌گذارد؛ به‌همین‌دلیل، با‌توجه‌به اینکه روی سرورهای آمریکا از سخت‌افزارهای قدرتمند و اینترنت پرسرعت استفاده شده‌، آپ‌تایم درخورتوجهی نیز دارند.

توجه کنید که آپ‌تایم در پایداری سرور شما بسیار اهمیت دارد. تصور کنید پس از تبلیغات فراوان و ایجاد کمپین‌های متعدد، حالا خود را برای شروع جشنواره فروشتان آماده می‌کنید؛ اما سرور وب‌سایت شما به‌دلایل مختلف Down شده است. در این صورت، تمامی زحمات و هزینه‌های صرف‌شده برای این منظور به‌هدر خواهد رفت.

۳. استفاده از IP اختصاصی آمریکا

همان‌طور‌که گفتیم، با‌توجه‌به ایجاد محدودیت‌های بین‌المللی برای شهروندان ایرانی، بسیاری از افراد برای انجام امور مربوط به کسب‌و‌کار خود یا حتی فعالیت‌هایی مانند استفاده از سرویس‌های بین‌المللی مثل گوگل ادز و گوگل سرچ کنسول باید از IP ثابت کشوری دیگر بهره ببرند. خرید و استفاده از سرور آمریکا به این افراد کمک می‌کند تا بتوانند محدودیت‌های ایجاد‌شده را برطرف و از IP اختصاصی آمریکا استفاده کنند.

۴. استفاده از سریع‌ ترین اینترنت

تمام ویژگی‌های سرور USA به مزیت‌های تکنولوژی این کشور باز‌می‌گردد. با استفاده از جدیدترین دستاوردهای تکنولوژی، چه در آمریکا و چه در سایر کشورها، سرورهای قرارگرفته در این کشور از اینترنت بسیار سریعی برخوردار‌ند. طبیعی است که اینترنت سریع و پهنای باند زیاد نه‌تنها با اینترنت خانگی و دیتای موبایل دردسترس نیست؛ بلکه حتی اینترنت سرور بسیاری از کشورها نیز درمقایسه‌با سرورهای آمریکا سرعت کمتری دارند.

مدیریت و مانیتورینگ سرور چیست و مدیر سرور چه وظایفی دارد؟ در مقاله زیر بخوانید.

مدیریت سرور چیست؟

نکات مهم در انتخاب و خرید سرور آمریکا

برای اینکه در خرید سرورهای آمریکا هوشمندانه عمل و سروری را انتخاب کنید که دقیقاً مطابق با نیازهایتان باشد، باید با نکات مهمی آشنا شوید. در‌ادامه، برخی از این نکات مهم را معرفی می‌کنیم.

۱. نوع سرور USA

اولین نکته‌ای که در خرید سرور با هر دیتاسنتری باید مدنظر قرار گرفت‌، نوع سرور است. تمامی سرورها، از‌جمله سرورهای آمریکا‌، بر‌اساس تقسیم منابع، به سه دسته‌‌ مهم تقسیم می‌شوند:

  • سرور اختصاصی آمریکا
  • سرور مجازی آمریکا
  • سرور ابری آمریکا

با‌توجه‌به مشخصات هر‌یک از این سه نوع سرور‌، در‌صورتی‌که نوع کار شما از‌نظر سخت‌افزاری و پهنای باند سرور منابع زیادی طلب می‌کند، باید از سرور اختصاصی آمریکا استفاده کنید؛ وگرنه هر‌یک از سرورهای مجازی یا ابری می‌توانند هم نیاز شما را رفع کنند و هم از‌نظر هزینه برای شما مقرون‌به‌صرفه باشند.

۲. سیستم‌ عامل سرور USA

سرور آمریکا نیز مانند تمامی سرورها برای اینکه بتوانند دستورهای شما را اجرا کنند، به نرم‌افزارهایی نیاز دارند تا این دستورها را از‌طریق ابزارهای ورودی مانند موس و کیبورد از شما دریافت و آن را به سخت‌افزار منتقل کنند. این نرم‌افزارها را سیستم‌عامل می‌گویند.

استفاده از دو نوع سیستم‌عامل ویندوز و لینوکس روی تمامی سرورها مانند سرورهای آمریکا متداول است. هر‌یک از این سیستم‌عامل‌ها مزایا و معایب خود را دارند. با‌این‌حال، در‌صورتی‌که نیاز چندانی به سیستم‌عامل ویندوز نداشته باشید، یعنی نخواهید روی سرورتان از نرم‌افزارهای اختصاصی ویندوز مانند مجموعه نرم‌افزارهای آفیس استفاده کنید، معمولاً سیستم‌عامل لینوکس برایتان انتخاب مناسب‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تری خواهد بود.

۳. سخت‌ افزار سرور آمریکا

از دیگر نکات مهمی که حین خرید سرور USA باید مدنظر قرار دهید، سخت‌افزاری است که برای پاسخ‌گویی به نیاز شما مناسب باشد. بدیهی است که بی‌توجهی به این موضوع شما را مجبور می‌کند سروری با سخت‌افزار بیش از نیازتان بخرید که در این‌ صورت سرور اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود یا باعث می‌شود که سروری انتخاب کنید که سخت‌افزاری کمتر از نیازتان داشته باشد. در این مواقع، با Down‌شدن سرور براثر Request‌های ارسالی فراوان یا پر‌شدن حجم فضای هارد دیسک روبه‌رو خواهید شد.

در‌صورتی‌که اطلاع دقیقی از سخت‌افزار مورد‌نیازتان ندارید، پیشنهاد ما در تیم فنی پارس پک این است از سرویسی استفاده کنید که قابلیت مقیاس‌پذیری داشته باشد. به‌عبارت‌دیگر، اگر در طول استفاده از سرویس به منابع بیشتر یا حتی کمتری نیاز داشتید، بتوانید تغییرات دلخواهتان را روی سرور اِعمال کنید.

۴. پشتیبانی فعال و دردسترس

اگرچه برای استفاده از سرور، به‌خصوص سرورهای لینوکسی باید دانش حداقلی درباره ارتباط و کار با این سرورها داشته باشید، گاهی اوقات ممکن است برای کار‌کردن با سرور به راهنمایی هم نیاز داشته باشید.

در این مواقع، تیم پشتیبانی فنی شرکت هاستینگ در‌کنار شما قرار دارد و تا رفع کامل مشکل، موضوع را پیگیری می‌کند. معمولاً شرکت‌های هاستینگ باتجربه و باسابقه هم از‌نظر امکانات و هم از‌نظر تیم فنی، بهتر می‌توانند مشکلاتتان را در اسرع وقت برطرف و امکان استفاده از سرور را برایتان مهیا کنند. 

جمع‌بندی

سرور آمریکا از‌جمله سرورهایی است که به‌دلیل مزایای فراوانش بسیار محبوب است. از‌نظر فنی، در‌صورتی‌که دیتاسنتر سرور در یکی از شهرهای آمریکا قرار گرفته باشد، به آن سرور USA یا آمریکا گفته می‌شود. افرادی که به هر دلیل به تغییر IP خود نیاز دارند، می‌توانند با کمک سرور یادشده از IP ثابت کشور آمریکا استفاده کنند. در این مقاله از بلاگ پارس پک، درباره این سرور و مزیت‌ها و کاربردهای آن صحبت و به نکات مهمی اشاره کردیم که در انتخاب و خرید آن باید در نظر بگیرید.

سؤالات متداول

۱. سرور USA چیست؟

سرور USA به سروری گفته می‌شود که دیتاسنتر آن در یکی از شهرهای این کشور مانند واشنگتن و نیویورک قرار گرفته باشد.

۲. مهم‌ ترین مزیت استفاده از سرور آمریکا چیست؟

دسترسی و استفاده از IP ثابت کشور آمریکا، مزیتی است که با سرور این کشور به‌دست خواهید آورد. 

۳. آیا با استفاده از سرور آمریکا می‌توان در بازار فارکس فعالیت کرد؟

بله، سرور آمریکا به شما امکان می‌دهد تا از IP ثابت این کشور استفاده کنید؛ ازاین‌رو، خواهید توانست محدودیت‌های موجود برای کاربران ایرانی را برطرف و به‌راحتی در بازار فارکس فعالیت کنید.

۴. چرا استفاده از سرورهای آمریکا انتخاب مناسبی است؟

آمریکا از پیشتازان تکنولوژی و IT در دنیا محسوب می‌شود. بسیاری از شرکت‌های مطرح IT جهان در این کشور قرار دارند و همین امر سبب شده است تا سرورهای این کشور از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.