معرفی 14 تا از برترین افزونه‌‌ها و ابزارهای سئوی وردپرس

ابزارهای سئوی وردپرس
Avatar
نویسنده: علیرضا برزودی
جمعه 19 خرداد 1402
مطالعه: ۱۴ دقیقه ۱ نظر ۱۰۱۱ بازدید

ابزارهای سئوی وردپرس کارتان را برای سئوی وب‌سایت وردپرسی راحت می‌کند. تصور کنید وب‌سایتی وردپرسی با ظاهری زیبا دارید که زمان زیادی برای طراحی و تولید محتوای آن صرف کرده‌اید و امیدوار‌ید پس از راه‌اندازی، کاربران از آن بازدید کنند؛ درحالی‌که معمولاً چنین اتفاقی نمی‌افتد. برای هدایت کاربران به وب‌سایتتان، باید آن را برای موتورهای جست‌وجو بهینه‌سازی کنید. یکی از ساده‌ترین و موثرترین راهکارها برای بهینه‌سازی وب‌سایت استفاده از افزونه سئو است.

در این مطلب از  آموزش وردپرس بلاگ پارس پک، قصد داریم شما را با مهم‌ترین ابزار سئو سایت آشنا کنیم. پس از خواندن این مطلب، خواهید توانست به‌کمک افزونه سئو خودکار وردپرس وب‌سایتتان را برای موتورهای جست‌وجو بهینه کنید.

آشنایی با ابزارهای سئوی وردپرس

ابزارهای سئو وب‌سایت به شما در بهینه‌سازی وب‌سایت، جست‌وجوی کلمات کلیدی، تحلیل وضعیت وب‌سایت و آنالیز رقبا و بسیاری موارد دیگر کمک زیادی می‌کنند. درادامه، ۱۴ تا از بهترین افزونه‌های سئو وردپرس را معرفی می‌کنیم.

۱. افزونه All in One SEO سئو داخلی وب‌سایت

این افزونه را با بیش از دوهزار نصب فعال، می‌توان در فهرست برترین ابزارهای سئوی وردپرس قرار داد. اگر قصد دارید سئو داخلی وب‌سایت وردپرسی‌تان را با استراتژی دقیق‌تری انجام دهید، افزونه سئو سایت وردپرس All in One SEO ابزار مناسب کارتان خواهد بود. این افزونه چک‌لیست کاملی از خطاها و تجزیه‌وتحلیل‌ها و پیشنهادهای سئو داخلی وب‌سایت در‌اختیارتان قرار می‌دهد.

با افزونه سئو All in One SEO می‌توانید به‌طورخودکار نقشه وب‌سایت را در گوگل، بینگ، یاهو و سایر موتورهای جست‌وجو ارسال کنید و حضورتان را در وب پررنگ‌تر نشان دهید. All in One SEO افزونه‌ای کاربردی برای کسب‌وکارهای کوچک آنلاینی است که با صرفه‌جویی در زمان و هزینه خود قصد دارند وب‌سایتشان را سئو کنند.

۲. افزونه Yoast SEO سئو خودکار وردپرس

درادامه، سراغ یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای سئوی وردپرس می‌رویم. افزونه یواست سئو ابزاری مناسب برای سئو وب‌سایت است که هر دو نسخه پولی و رایگان آن، پیشنهادهای مؤثری برای سئو وب‌سایت در‌اختیارتان قرار می‌دهد.

افزونه یواست سئو پرمیوم تقریباً تمام ویژگی‌هایی را به شما ارائه خواهد داد که برای بهینه‌کردن وب‌سایت نیاز دارید. رتبه‌بندی توضیحات متا، پیش‌نمایش SERP گوگل، نقشه وب‌سایت XML و بسیاری از ویژگی‌های دیگر را با این ابزار سئو سایت می‌توانید مشاهده کنید.

همچنین، این افزونه سئو وردپرس نکات مهمی برای سئو داخلی وب‌سایت به شما ارائه خواهد داد؛ مثلاً اینکه چگونه کلمه کلیدی را در محتوا قرار دهید و آن را بهینه‌سازی کنید. درواقع، این افزونه سئو برای نوشتن عنوان و توضیحات متا و URL طبق کلمه کلیدی شما را راهنمایی خواهد کرد.

دانلود افزونه Yoast SEO Premium برای وب‌سایت‌های بلاگ‌محور کاربردی است؛ یعنی وب‌سایت‌هایی که تیم نویسندگی داشته و قصد دارند حین انتشار محتوا، آن را طبق اصول سئو منتشر کنند.

افزونه سئو برای وردپرس

یواست بهترین افزونه برای سئو سایت

۳. افزونه MonsterInsights ابزار کارآمد گوگل آنالیتیکس

ابزارهای سئوی وردپرس بدون ردیابی و تجزیه‌و‌تحلیل عملکرد وب‌سایت چندان مؤثر نخواهند بود. تجزیه‌و‌تحلیل وب‌سایت با کمک گوگل آنالیتیکس به شما کمک می‌کند تا دید دقیقی از آمار کلمات کلیدی، ترافیک وب‌سایت، اطلاعات و آنالیز وب‌سایت به‌دست آورید. با افزونه MonsterInsights تحلیل‌ها و گزارش‌های گوگل آنالیتیکس را می‌توانید در داشبورد وب‌سایت وردپرسی‌تان مشاهده کنید. MonsterInsights از بهترین افزونه سئو برای وردپرس است که اطلاعات کاملی از وضعیت وب‌سایت ارائه می‌دهد.

نکته مهم این است که برای استفاده از افزونه یادشده به کدنویسی برای نصب اسکریپت گوگل آنالیتیکس نیازی نخواهید داشت. با MonsterInsights می‌توانید بررسی کنید که کاربران چگونه و از چه منابعی به وب‌سایتتان مراجعه می‌کنند و نرخ ریزش و تبدیل چقدر است و کدام صفحه‌ها بیشترین بازدید را دارند.

درصورتی‌که شما هم احساس می‌کنید در میان اطلاعات گسترده و پیچیده گوگل آنالیتیکس گیج می‌شوید، تحلیل و بررسی وب‌سایت را به MonsterInsights بسپارید؛ زیرا در فضای کاربرپسند این افزونه، به‌راحتی می‌توانید درک دقیقی از عملکرد وب‌سایتتان داشته باشید.

MonsterInsights برای گروه بازاریابی و مارکتینگ وب‌سایت‌ها مناسب است؛ چراکه به‌کمک آن، می‌توان استراتژی بازاریابی را بهبود بخشید و فروش بیشتری برای وب‌سایت به‌ارمغان آورد. اگر به‌دنبال ابزار تحلیلی مناسبی برای بررسی رفتار کاربران وب‌سایت هستید، در نصب افزونه گوگل آنالیتیکس MonsterInsights شک نکنید.

۴. افزونه WP Meta SEO بهینه‌سازی انبوه اطلاعات

آیا قصد دارید وب‌سایتی را از نو طراحی کنید؟ با افزونه WP Meta SEO می‌توانید انبوه اطلاعات وب‌سایت را مجدداً برای موتورهای جست‌وجو بهینه کنید. افزونه WP Meta SEO در لیست ابزارهای سئوی وردپرس به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به بهینه‌کردن جداگانه صفحه‌ها، در زمان خود صرفه‌جویی و به‌یک‌باره تمام وب‌سایت را بهینه کنید. WP Meta SEO بهترین افزونه سئو وردپرس محسوب می‌شود که با آن بهینه‌کردن جداگانه صفحه‌ها و انبوه اطلاعات فراهم می‌شود.

علاوه‌بر‌این، افزونه مذکور با ادغام با پنل سرچ‌ کنسول، کارتان را برای بهبود کلمات کلیدی راحت‌تر می‌کند. به‌کمک WP Meta SEO می‌توانید از اطلاعات گوگل مستقیماً استفاده کنید و استراتژی سئو وب‌سایت را بهبود ببخشید.

نکته مهم دیگر اینکه افزونه WP Meta SEO با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود برای کارآفرینان و مدیران سئویی مناسب است که هم‌زمان کار تولید محتوای وب‌سایت را انجام می‌دهند. ویژگی ویرایشگر انبوه این افزونه سرعت بهینه‌سازی وب‌سایت را افزایش می‌دهد؛ درنتیجه، فرصت بیشتری برای تولید محتوا خواهید داشت.

افزونه های سئو برای وردپرس

معرفی افزونه های سئو برای وردپرس

۵. افزونه Premium SEO Pack سئو داخلی و خارجی

ویژگی‌های پیشرفته‌ای که افزونه Premium SEO Pack را منحصربه‌فرد کرده، عناصر سئوست که در افزونه های سئو دیگر به‌چشم نمی‌خورد. این افزونه سئو علاوه‌بر ویژگی‌هایی مانند ایجاد نقشه وب‌سایت و تحلیل‌های گوگل آنالیتیکس، ویژگی‌های دیگری ازجمله نظارت بر سرعت لود صفحه‌ها، ریچ‌اسنیپت‌ها، خطاهای ۴۰۴، لینک‌سازی و پیشنهادهایی برای بهبود لینک‌سازی داخلی را دراختیارتان قرار می‌دهد.

افزونه Premium SEO Pack برای کاربران خلاقی مناسب است که وب‌سایت را برای ارائه نمونه‌کار خود طراحی کرده‌اند. این افزونه سئو وردپرس با هشدارهای CSS و بهبود اندازه تصاویر، به نمایش بهتر نمونه‌کارها و افزایش سرعت وب‌سایتتان کمک می‌کند.

۶. افزونه Rank Math برترین افزونه سئو

افزونه سئو رنک مث به شما کمک می‌کند تا محتواهای خود را حین انتشار طبق اصول سئو برای موتورهای جست‌وجو بهینه کنید. مانند افزونه یواست سئو، با افزونه Rank Math نیز می‌توانید عناوین و توضیحات متا و پیش‌نمایش SERP وب‌سایت را قبل از انتشار بهینه و خطاهای بهینه‌سازی را برطرف کنید. رنک‌مث جزو افزونه های سئو برای وردپرس پرطرفدار محسوب می‌شود که استفاده گسترده‌ای  برای بهینه‌سازی محتوا و سئو وب‌سایت‌ها دارد.

در لیست افزونه های سئو، رنک مث جزو برترین افزونه SEO وردپرس به‌حساب می‌آید که به شما امکان می‌دهد تا نقشه‌های وب‌سایت را ایجاد و سرچ کنسول را به گوگل متصل کنید و داده‌های Open Graph را به وبلاگ خود بیفزایید. ویژگی‌هایی مانند ری‌دایرکت و خطاهای ۴۰۴ و پیشنهاد‌های کاربردی برای سئو فروشگاه اینترنتی نیز از دیگر قابلیت‌های رنک مث است.

اگر کار تولید محتوا و سئو وب‌سایتتان بر دوش یک نفر است، افزونه Rank Math دستیار کمکی بسیار کارآمدی برایتان خواهد بود. نکته جالب اینکه از تمام قابلیت‌های موجود در نسخه پولی یواست سئو می‌توانید به‌رایگان در نسخه رایگان رنک مث استفاده کنید.

بهترین افزونه برای سئو سایت

بهترین افزونه سئو برای وردپرس

۷. افزونه W3 Total Cache پاک‌سازی کش و بهینه‌سازی تصاویر

یکی از نکات مهم سئو، سرعت وب‌سایت است. افزونه W3 Total Cache علاوه‌بر بهبود سرعت وب‌سایت از‌طریق حذف کش و کاهش اندازه تصاویر، کاربری لذت‌بخشی برایتان رقم خواهد زد. این افزونه برای صاحبان وب‌سایت‌هایی مناسب است که انواع محتوای ویدئویی یا تصویری یا گیف را در وب‌سایتشان مدیریت می‌کنند. افزونه سئو برای وردپرس W3 Total Cache به آنان کمک می‌کند تا با حذف کش و پاک‌سازی صفحه‌ها، رتبه بهتری در نتایج گوگل به‌دست آورند.

۸. افزونه Rankie سئو و آنالیز سایت

برای طراحی استراتژی سئو، افزونه Rankie داده‌های بیشتری در‌اختیارتان قرار می‌دهد تا استراتژی هوشمندانه‌تری برای سئو طراحی کنید. دیگر ویژگی‌های این افزونه سئو وردپرس عبارت‌اند از: گزارش‌های قدرتمند و وضعیت رتبه‌بندی‌ کلمات کلیدی و ارائه پیشنهادهایی برای اِعمال تغییرات در صفحه‌ها بدون نیاز به باز‌کردن صفحه گوگل آنالیتیکس.

‌با استفاده از افزونه Rankie، می‌توانید وضعیت کلمات کلیدی مدنظرتان را به‌‌طورمداوم رصد و کلمات کلیدی جدیدی را شناسایی کنید که محتوای شما را به کاربران می‌رساند. افزونه سئو در وردپرس Rankie برای تحلیلگران دیتا یا متخصصانی مناسب است که قصد دارند از وضعیت وب‌سایت و قرارگیری آن‌ در SERP گوگل مطلع شوند و  از دید کاربران وب‌سایت را بررسی کنند.

برای آشنایی با بهترین ابزارهای تولید محتوا برای بهینه‌سازی محتوا مقاله زیر را بخوانید.

بهترین ابزارهای تولید محتوا

۹. افزونه SEO 2021 by SQUIRRLY سئو با هوش مصنوعی

SQUIRRLY به‌کمک الگوریتم‌های یادگیری ماشین بیش از ۶۰‌هزار وب‌سایت را در مدت هفت سال تجزیه‌و‌تحلیل کرده است. افزونه SEO 2021 by SQUIRRLY وب‌سایت‌ها را از‌نظر سئو داخلی، استفاده از کلمات کلیدی، وضعیت بک‌لینک‌ها، اعتبار وب و… بررسی می‌کند و به‌عنوان بهترین افزونه سئو هوش مصنوعی شناخته می‌شود.

همچنین، این افزونه SEO وردپرس به‌کمک هوش مصنوعی شکاف‌‌ها و مشکلاتی را شناسایی می‌کند که باعث کاهش رتبه وب‌سایتتان شده است؛ درنتیجه، از‌طریق آن با حل مشکلات و پیشنهادهایی که ارائه می‌دهد، سریع‌ترین نتیجه‌ دلخواهتان را می‌توانید به‌دست آورید. به این نکته نیز باید اشاره کنیم که برای کارشناسان حرفه‌ای که به‌دنبال ابزاری برای سئو وب‌سایت هستند تا استراتژی جدیدی برای سئو طراحی کنند، ابزار SEO 2021 by SQUIRRLY شروع هوشمندانه‌ای خواهد بود.

۱۰. افزونه Redirection تغییر آدرس صفحه‌

فرض کنید صفحه‌ای را از وب‌سایتتان پاک می‌کنید که دیگر به آن نیازی ندارید. با‌این‌حال، گوگل به آن صفحه با کلمه کلیدی مدنظرتان رتبه می‌دهد و ترافیک زیادی نیز به آن وارد می‌شود. چگونه صفحه را بدون از‌دست‌دادن ترافیک ورودی حذف می‌کنید؟

این‌جا‌ست که با افزونه ری‌دایرکت می‌توانید مشکل را برطرف کنید. با ری‌دایرکت ۳۰۱ به گوگل می‌گویید که به‌جای صفحه پاک‌شده، صفحه‌ای دیگر از وب‌سایتتان را به‌نمایش بگذارد. با افزونه ری‌دایرکشن به‌راحتی می‌توانید آدرس صفحه مدنظرتان را به‌جای آدرس صفحه فعلی جایگزین کنید. این افزونه سئو برای تمام تیم‌های سئو و طراحی وب‌سایتی مفید خواهد بود که قصد دارند صفحه‌های مجددی از وب‌سایت طراحی کنند. Redirection بهترین افزونه برای سئو سایت و تغییر آدرس صفحه‌ها شناخته می‌شود که کار با آن بسیار آسان است.

برای آشنایی کامل با انواع ریدایرکت و تاثیر آن در سئوی وب‌سایت مقاله زیر را بخوانید.

ریدایرکت چیست؟

۱۱. افزونه Schema – All in One Schema Rich Snippets نمایش وب‌سایت در ریچ اسنیپت‌ گوگل

ریچ اسنیپت‌ گوگل نتایج جست‌وجو را به شیوه‌ای جذاب به کاربر نمایش می‌دهد؛ به‌طوری‌که نرخ کلیک وب‌سایت را افزایش می‌دهد. احتمالاً دقت کرده‌اید که هنگام جست‌وجو در گوگل، تصاویر، قیمت، رتبه‌بندی، نویسنده و سایر ویژگی‌ها نیز در نتایج گوگل نشان داده می‌شوند. درصورتی‌که وب‌سایت شما علاوه‌بر رتبه‌بندی گوگل در ریچ اسنیپت‌ نیز دیده شود، ترافیک بیشتری جذب خواهید کرد.

افزونه سئو حرفه ای Schema – All in One Schema Rich Snippets به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به کدنویسی و براساس الگویی خاص، مقاله، محصولات، دیدگاه‌ها و دستورالعمل‌ها را دسته‌بندی کنید. استفاده از این ابزار سئو سایت به تخصص خاصی نیاز ندارد و برای مشاغل کوچک یا وبلاگ یا وب‌سایت‌هایی مناسب است که به‌دنبال حضور بیشتر در SERP گوگل هستند.

۱۲. افزونه Ahrefs تحقیق کلمات کلیدی

پس از سال‌ها تحقیق کلمات کلیدی با داده‌های سئو، Ahrefs با اطلاعاتی که در فضای داشبورد وب‌سایت وردپرسی قرار می‌دهد، کارتان را راحت خواهد کرد. افزون‌براین، افزونه سئو Ahrefs امکان تجزیه‌و‌تحلیل بک‌لینک و تحلیل سئو براساس داده‌های گوگل آنالیتیکس را برایتان فراهم می‌کند. درواقع، این افزونه ابزاری ضروری برای تولید محتوا به‌شمار می‌رود.

استفاده از افزونه Ahrefs برای تمام متخصصان وب‌سایت و سوشالی مفید خواهد بود که قصد دارند از اطلاعات آن برای بهبود محتوای وب‌سایت بهره ببرند. برای استفاده از این افزونه SEO وردپرس، باید اشتراک آن را تهیه کنید تا قابلیت‌های کم‌نظیرش در بهبود سئو و محتوای وب‌سایت شما را شگفت‌زده کند.

برای آشنایی با پاسخ ۲۸ سوال مهم و کاربردی سئو حتماً مقاله زیر را بخوانید.

۲۸ سوال متداول سئو

۱۳. افزونه SEMrush Writing Assistant تحقیق کلمات کلیدی و تحلیل رقبا

یکی دیگر از ابزارهای سئوی وردپرس که برای تحقیق کلمات کلیدی می‌توانید از آن استفاده کنید، افزونه SEMrush Writing Assistant است. درواقع، این افزونه سئو مانند نیرویی کمکی محتوای شما را بررسی می‌کند و براساس کلمات کلیدی و وضعیت رقبا در آن کلمه، پیشنهادهایی برای بهبود محتوا ارائه می‌دهد. در بازار رقابتی سئو، دانستن روند فعالیت رقیب شما مانند طلا ارزشمند است.

افزونه سئو محلی SEMrush Writing Assistant نه‌تنها به بهبود تولید محتوای وب‌سایتتان کمک می‌کند؛ بلکه لید یا سرنخ‌هایی نیز از فعالیت رقبا به شما می‌دهد. علاوه‌براین، افزونه یادشده برای کارشناسان سئو و تولید محتوا ابزاری کاربردی خواهد بود؛ چراکه برای استفاده از آن به دانش فنی نیازی نخواهند داشت و کار با آن برایشان بسیار راحت خواهد بود.

۱۴. افزونه SEOPressجایگزین ارزان افزونه یواست سئو پرمیوم

اگر به‌دنبال پکیجی کامل برای بهبود سئو وب‌سایتتان هستید، افزونه SEOPress در میان افزونه های سئو همان ابزاری خواهد بود که به آن نیاز دارید. این افزونه شما را در نوشتن توضیحات متا، نقشه وب‌سایت، ری‌دایرکت و… یاری می‌دهد.

سهولت کار با افزونه مذکور باعث شده است تا استفاده از آن هم برای کاربران مبتدی و هم برای کاربران حرفه‌ای مناسب باشد. ازآن‌جاکه وب‌سایت شما برای بهبود سئو فقط به یک ابزار یا افزونه سئو احتیاج دارد، افزونه SEOPress پکیج کاملی از سئو در‌اختیارتان قرار می‌دهد. ناگفته نماند نسخه پولی این افزونه نیز از نسخه پولی افزونه یواست ارزان‌تر است.

هر آنچه باید درباره سئو یا بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتور جست‌وجو بدانید را در مقاله زیر بخوانید.

SEO چیست؟

جمع‌بندی

بهترین ابزارهای سئوی وردپرس کارتان را برای بهبود سئو وب‌سایت راحت می‌کند. در انتخاب بهترین افزونه سئو برای وردپرس، باتوجه‌به نیازتان افزونه‌های تک یا چند‌قابلیتی را می‌توانید نصب کنید. برای مثال، افزونه‌هایی را انتخاب کنید که فقط روی سئو داخلی متمرکز هستند یا مانند پکیج کامل سئو به بهبود وب‌سایتتان کمک می‌کنند.

فراموش نکنید که وب‌سایتتان برای رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل به نصب چندین افزونه سئو وردپرس نیازی نخواهد داشت. علاوه‌بر‌این، برای جلوگیری از تداخل افزونه‌های وردپرس، باید فقط یک افزونه سئو برای وردپرس نصب و فعال کنید.

این نکته را نیز به‌خاطر بسپارید که در‌کنار افزونه‌های ضروری وب‌سایت، برخورداری از هاست و سرور قدرتمند به شما کمک می‌کند تا با مشکل کُندی یا اختلال در بارگذاری وب‌سایت روبه‌رو نشوید. در این زمینه، می‌‌توانید از خدمات پارس پک استفاده کنید.

امیدواریم این مقاله به شما برای یافتن بهترین ابزارهای سئوی وردپرس کمک کرده باشد. شما چه افزونه‌ای را برای سئو وب‌سایت وردپرسی پیشنهاد می‌دهید؟ کار با کدام افزونه سئو را تجربه کرده‌اید؟ دیدگاهتان را ازطریق کامنت با ما به‌اشتراک بگذارید.

بهترین ابزارهای سئوی وردپرس به شما در تحلیل وب‌سایت، سئو داخلی، کلمات کلیدی، قرارگرفتن در ریچ اسنیپت‌ گوگل و ارائه پیشنهادهایی برای بهبود سئو وب‌سایت کمک خواهد کرد. اگر قصد دارید وضعیت سئو وب‌سایت وردپرسی‌تان را بهبود ببخشید، با نصب یکی از افزونه های سئو وردپرس، می‌توانید در زمان و هزینه سئو وب‌سایت صرفه‌جویی کنید.

سؤالات متداول

۱. آیا سیستم‌ محتوای وردپرس برای سئو وب‌سایت مناسب است؟

زمانی‌که وردپرس با قالب و افزونه سئو قدرتمندی مانند رنک‌ مث (Rank Math) همراه شود، گزینه‌ای قدرتمند برای وب‌سایتتان به‌شمار خواهد رفت.

۲. آیا برای سئو وب‌سایت وردپرسی به افزونه سئو نیاز داریم؟

بله، با اینکه وردپرس بهینه‌سازی شده است، قابلیت‌های مهمی مانند ایجاد نقشه وب‌سایت و ری‌دایرکت و ویرایش محتوا را در‌اختیارتان قرار نمی‌دهد. نصب افزونه سئو مناسب به یافتن کلمات کلیدی نیز به شما کمک خواهد کرد.

۳. بین ابزارهای سئوی وردپرس رنک‌ مث و یواست سئو کدام‌یک برای وردپرس مناسب‌تر است؟

انتخاب بین این دو افزونه چالش‌هایی به‌همراه دارد؛ با‌این‌حال، ازآن‌جاکه نسخه رایگان رنک‌ مث از اغلب ویژگی‌های موجود در نسخه پولی افزونه یواست سئو بهره می‌برد، گزینه مقرون‌به‌صرفه‌‌تری خواهد بود.

۴. برای سئو داخلی چه افزونه‌ای مناسب است؟

برترین افزونه‌‌ سئو داخلی وردپرس رنک‌ مث و AIOSEO هستند.

۱ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

    سلام افزونه رنک مث خیلی بهتره

    بی‌نیاز
    یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم