چطور هاست وردپرس ارزان و مناسب بخریم؟

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
پنج‌شنبه 5 خرداد 1401
مطالعه: ۹ دقیقه ۰ نظر ۳۸۵ بازدید

طبق جدیدترین آمار وب‌سایت W3Techs در سال ۲۰۲۲، حدود ۴۳.۲درصد از کل وب‌سایت‌های موجود در اینترنت، وب‌سایت‌های وردپرسی هستند. این آمار شگفت‌انگیزی است که از سال ۲۰۱۱ به‌طور‌متوسط سالی ‌‌۱۲درصد افزایش یافته است. این یعنی ما با فرمانروایی وب‌سایت‌‌های وردپرسی در اینترنت روبه‌رو هستیم. راه‌‌اندازی وب‌سایت وردپرسی چندان هزینه‌بر نیست. اگر برای صرفه‌جویی در هزینه‌‌ها به‌دنبال خرید هاست ارزان و مناسب هستید، با مدیریت منابع سخت‌‌افزاری هاست، می‌توانید هاست اقتصادی بخرید. انتخاب کنترل‌پنل‌های رایگانی همچون CWP و وستا (Vesta) نیز به مدیریت بودجه شما کمک شایانی خواهد کرد. درادامه، به شما کمک می‌کنیم تا هاست وردپرس ارزان و مناسب را انتخاب کنید.

خرید هاست وردپرس پارس پک برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های میزبانی وردپرس خود استفاده کنید و اگر قصد خرید سرویس هاست وردپرس پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

ویژگی‌های هاست وردپرس ارزان

هاست وردپرس ارزان و مناسب باید براساس اجرای روان و کارآمد وب‌سایتتان انتخاب شود. به‌خاطر بسپارید که قبل از هر‌چیز، نیاز وب‌سایتتان را دقیقاً تعیین کنید تا تنها برای اولویت‌هایتان هزینه کنید. برخی از معیارهای مهمی که هنگام انتخاب و خرید هاست وردپرس ارزان باید در نظر بگیرید، ازاین‌قرارند:

برای آشنایی با سرویس هاست، انواع آن و کاربردهایی که دارد مقاله زیر را بخوانید.

هاست چیست؟

۱. عملکرد (Performance)

اگر در انتخاب هاست وردپرس مناسب دقت نکنید، درصورت بروز حمله‌های ویروسی یا افزایش و کاهش ناگهانی بازدید، احتمالاً وب‌سایتتان از دسترس خارج شود. هاست وردپرس مناسب باید بازدیدهای هیجانی و غافل‌گیرکننده را پیش‌بینی کند و بتواند ترافیک‌های ورودی را با مدیریت صحیح پیش ببرد. درواقع، اگر به این مسئله بی‌توجه باشید، یعنی ریسک بر‌باد‌رفتن زحمات خود را در وب‌سایت وردپرسی‌تان پذیرفته‌اید.
بهینه‌سازی و مدیریت منابع و سخت‌افزار هاست اولین راه برای کاهش قیمت آن است. درصورتی‌که وب‌سایت شما آمار بازدید زیادی ندارد یا در شروع کارتان هستید، هاستی با پهنای باند کمتر  پاسخ‌گوی نیازتان خواهد بود. همچنین، برای وب‌سایت‌های فروشگاهی کوچک به حداقل ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیاز است. توصیه ما این است که هاست را از سرویس‌دهنده‌ای معتبر بخرید تا بابت پایداری و امنیت و پشتیبانی دچار مشکل نشوید.

۲. مقیاس‌پذیری (Scalability)

مقیاس‌پذیری سرور عامل دیگری است که کسب‌وکارها نباید نادیده بگیرند. اگر سرور شما نتواند با ترافیک غیرمنتظره و بسیار زیاد کنار بیاید، به‌احتمال زیاد وب‌سایتتان از کار می‌افتد. در‌واقع در هر شرایطی، باید آماده میزبانی از بازدیدکنندگان ناگهانی و بیش از پیش‌بینی‌های قبلی باشید. بنابراین، بهتر است هاستی را انتخاب کنید که درصورت نیاز به شما اجازه دهد سرورهای خود را به‌صورت دستی یا خودکار مقیاس‌بندی کنید.
اگر وب‌سایت شما با افزایش بازدید ناگهانی روبه‌رو نمی‌شود، از این ویژگی می‌توانید صرف‌نظر کنید. به‌عنوان مثال، وب‌سایت وردپرس دبیرستان قاعدتاً با افزایش بازدید ناگهانی روبه‌رو نخواهد شد. این در حالی است که وب‌سایت فروشگاهی در بلک‌فرایدی ممکن است میزبان سیل ناگهانی خریداران باشد.

۳. آپ‌تایم (Up-time)

از دسترس خارج‌شدن وب‌سایت برای مدیران وب‌سایت و صاحبان کسب‌وکار به‌شدت آزاردهنده است. این مسئله نه‌تنها نارضایتی مشتریان وب‌سایتتان را در پی دارد؛ بلکه به‌مذاق گوگل نیز خوش نمی‌آید و روی رتبه سئو تأثیر منفی می‌گذارد. اگر قرار باشد وب‌سایت به‌طور‌مکرر از کار بیفتد، نه‌تنها بازدیدکنندگان فعلی‌تان نمی‌توانند به وب‌سایت دسترسی داشته باشند؛ بلکه بخت به‌دست‌آوردن مشتریان جدید را نیز از دست خواهید داد؛ زیرا این عملکرد منفی تبلیغات منفی برای کسب‌وکار شماست و بین مشتریانتان پخش می‌شود.
آپ‌تایم مدت‌زمان در‌دسترس‌بودن هاست را نشان می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم هاست وردپرسی را بخرید که شرکت تضمین کند ۹۹.۹درصد اوقات در‌دسترس است. آپ‌تایم هاست وردپرس ارزان نباید کمتر از ۹۸درصد باشد. آپ‌تایم کمتر از ۹۸درصد با تأثیر منفی روی سئو، از پیشرفت وب‌سایتتان جلوگیری خواهد کرد.

۴. سرعت بارگذاری

سرعت کم در بارگذاری یا لودینگ صفحات وب‌سایت، بازدیدکنندگان را ناامید و کلافه می‌کند. افزایش سرعت لودینگ روی سئوِ وب‌سایت تأثیر می‌گذارد؛ به‌طوری‌که اغلب بازدیدکنندگان ترجیح می‌دهند مخاطب پر‌و‌پاقرص وب‌سایتی باشند که سرعت بارگذاری آن بسیار سریع است. Caching یکی از عواملی است که می‌تواند به شما کمک کند تا زمان بارگذاری را برای بازدیدکنندگان همیشگی خود به‌حداقل برسانید. این یعنی وقتی کاربر از صفحه شما بازدید می‌کند، برخی از عناصر وب‌سایت در سیستم او ذخیره می‌شود تا اگر دفعه بعد از همان صفحه بازدید کرد، آن صفحه سریع‌تر بارگذاری شود.

برخی از ارائه‌دهندگان هاست وردپرس امکان استفاده از Caching را برای وب‌سایت‌های وردپرس فراهم می‌کنند. برخی دیگر از شرکت‌ها، پلاگین Caching را به بک‌اند وردپرس شما اضافه یا خدمات CDN را برایتان پیاده‌سازی می‌کنند. با‌این‌حال، اگر ترجیح می‌دهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، می‌توانید Caching را نادیده بگیرید. درصورتی‌که هاست خود را از سرویس‌دهنده ایرانی معتبر تهیه کنید، می‌توانید امیدوار باشید که با سرور قوی و کنترل ترافیک سرور، تا حد زیادی سرعت را برای وب‌سایتتان تأمین می‌کند.

خرید هاست وردپرس

۵. بک‌آپ‌گیری

هاست وردپرس ارزان و مناسب باید خدمات بک‌آپ را ارائه ‌دهد. این قابلیت برخی اوقات رایگان است و گاهی به پرداخت هزینه اضافی نیاز دارند. به‌عنوان مثال، Cloudways بک‌آپ خودکار از چندین اپلیکیشن در یک سرور واحد را ارائه می‌دهد. هاست‌های فاقد قابلیت بک‌آپ‌گیری هاست‌های ارزانی هستند؛ ولی بهتر است هاست وردپرسی را انتخاب کنید که سرویس بک‌آپ‌گیری رایگان و خودکار داشته باشد تا برای خرید هاست وردپرس ارزان، متحمل هزینه اضافی نشوید.

۶. خدمات پشتیبانی

حتی کاربران خبره گاهی به پشتیبانی نیاز دارند. با این توصیف، حدس بزنید که پشتیبانی برای کاربران تازه‌کار چقدر اهمیت دارد! اگر ارائه‌دهنده هاست پشتیبانی دردسترس و مؤثری نداشته باشد، مطمئن باشید که دیر یا زود به مشکلی اساسی برمی‌خورید. برخی افراد تحت‌‌تأثیر خوش‌بینی یا اعتماد‌به‌نفس بیش‌از‌حد از شرکت‌های نامعتبر هاستینگ خدمات می‌گیرند که پشتیبانی ضعیفی دارند. اگر در انتخاب شرکت هاستینگ دقت کنید، با پرداخت هزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه، از مشاوره و حمایت و پشتیبانی تیم فنی آن برخوردار می‌شوید. پس نتیجه می‌گیریم که هاست وردپرس ارزان و مناسب هرگز نباید فاقد پشتیبانی فنی باشد.

۷. انتخاب هاست وردپرس بر‌اساس سیستم‌عامل

وقتی از هاست وردپرس صحبت می‌شود، لینوکس سیستم‌عامل بهتری است. وردپرس روی PHP اجرا می‌شود و پایگاه داده مایکروسافت اکسس به‌اندازه MySQL برای آن قوی نیست؛ یعنی ممکن است سرعت وب‌سایت شما را کاهش دهد و مشکل‌ساز باشد. لینوکس به‌اندازه کافی برای کدهای سفارشی و توسعه برنامه انعطاف‌پذیر است؛ بنابراین، فقط درصورتی به‌سراغ هاست ویندوز بروید که قصد دارید فریم‌ورک دات‌نت را راه‌‌اندازی یا از برنامه‌هایی مانند ColdFusion یا ASP Classic یا Microsoft SQL Server استفاده کنید.

۸. پنل مدیریت

کنترل‌پنل وردپرس یا پنل مدیریت هاست وردپرس نوعی پلتفرم آنلاین برای مدیریت و راه‌‌اندازی وب‌سایت‌های جدید وردپرس است. سی پنل و دایرکت ادمین مشهورترین پنل‌های مدیریت هاست وردپرسی در بین کاربران ایرانی هستند؛ ولی درصورت تمایل، می‌توانید گزینه‌های دیگری را از بین Runcloud ،GridPane ،WPCloudDeploy ،SpinupWP ،Serverpilot ،Cleavr و Ploi.io انتخاب کنید.

سی پنل و پلسک کنترل‌پنل‌های لینوکسی محبوبی هستند که کمی گران به‌نظر می‌رسند؛ ازاین‌رو، کنترل‌پنل وستا (Vesta) می‌تواند جایگزین مناسبی برای سی پنل باشد؛ زیرا بسیاری از قابلیت‌های اصلی وستا، رایگان است. وستا رابط کاربری ساده و نصب بی‌دردسری دارد و برای استارت‌آپ‌های تازه‌کار گزینه بدی نیست. اگر به‌دنبال کنترل‌پنل متن‌باز هستید، بد نیست ISPConfig را بررسی کنید؛ البته این کنترل‌پنل فاقد پشتیبانی است و شاید فرایند نصب آن به‌سادگی وستا نباشد.

در بین کنترل‌پنل‌های متن‌باز، Sentora نیز یکی از گزینه‌های برتر است. نصب ساده و قابلیت ارتقای پلاگین‌ها و رابط گرافیکی عالی، تنها برخی از مزایای این کنترل‌پنل هستند. بااین‌حال، Sentora رابط کاربری ساده‌ای ندارد. ناگفته نماند Webmin و Virtualmin و CWP از دیگر کنترل‌پنل‌های رایگان مدیریت هاست هستند که با بررسی مشخصات دقیق آن‌ها، می‌توانید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

۹. موقعیت هاست

بهتر است هاست وب‌سایت شما در موقعیت مکانی یا منطقه جغرافیایی کاربرانش باشد. حتی وب‌سایت‌های چندزبانه و بین‌المللی نیز باید در کشورهای مختلف سرور داشته باشند. موقعیت مکانی هاست به هدف و رویکرد هاست شما بستگی دارد. درادامه، به شما کمک می‌کنیم تا بهترین گزینه را بین هاست ایرانی و هاست خارجی انتخاب کنید:

  • قیمت هاست خارجی به‌دلیل ارزان‌بودن تجهیزات و زیرساخت‌ها در خارج کشور کمتر است.
  • اگر استراتژی راه‌‌اندازی وب‌سایت وردپرس شما به موتورهای جست‌وجو وابستگی دارد، هاست خارجی هم از‌نظر قیمت و هم ازنظر عملکرد مناسب شماست.
  • انتقال از هاست خارجی به ایرانی و برعکس امکان‌پذیر است؛ پس اگر بخواهید بین این دو هاست سوییچ کنید، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.
  • تحریم‌ها و قوانین بین‌المللی نمی‌توانند روی هاست ایرانی تأثیر بگذارند.
  • درصورتی‌که امنیت اطلاعات برایتان در اولویت است یا وب‌سایتی وابسته به ارگان‌های دولتی هستید، حتماً هاست ایرانی را انتخاب کنید.

هاست وردپرس ارزان توسط ارائه‌دهنده‌های معتبر با هزینه مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌شود. در هنگام خرید هاست ارزان باید به ویژگی‌هایی همچون مقیاس‌پذیری، آپ‌تایم، سرعت، عملکرد و امنیت توجه کنید. عموماً هاست‌های وردپرسی ایرانی هزینه ارزان‌تری نسبت‌به هاست وردپرس خارج دارند.

خرید هاست پارس پک با آپتایم بالا

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

جمع‌بندی

در این مقاله از سرویس‌های میزبانی و آموزش‌های هاست، معیارهای مؤثر برای انتخاب هاست وردپرس ارزان و مناسب را بررسی کردیم و گفتیم که هاست وردپرس مناسب باید از منابع ضروری ازجمله رم و پهنای باند کافی، قابلیت بک‌آپ‌گیری، امنیت کم‌نظیر، پشتیبانی در‌دسترس، سیستم‌عامل لینوکس و کنترل‌پنل مناسب برخوردار باشد. حذف برخی از معیارها برای کاهش هزینه‌های هاست اصلاً توصیه نمی‌شود. هاست وردپرس ارزان هاستی از شرکت هاستینگ معتبری است که با هزینه مناسب، هدف راه‌‌اندازی وب‌سایت وردپرسی شما را به‌خوبی پوشش دهد.

سؤالات متداول

۱. اولین قدم برای انتخاب هاست وردپرس مناسب چیست؟

بررسی کنید که آیا سهولت در راه‌اندازی و قابلیت سفارشی‌سازی و آپ‌تایم مناسب در هاست وجود دارد و نیازهای وب‌سایتتان را برآورده می‌کند یا خیر.

۲. از بین هاست ایرانی و هاست خارجی، کدام مقرون‌به‌صرفه‌تر است؟

انتخاب موقعیت مکانی هاست به نیاز و رویکرد وب‌سایت شما بستگی دارد؛ ولی هاست خارجی به‌دلیل ارزان‌بودن تجهیزات در خارج از کشور، هزینه کمتری خواهد داشت.

۳. آپ‌تایم هاست ارزان باید چقدر باشد؟

بهترین نرخ آپ‌تایم ۹۹.۹درصد است. با‌این‌حال، آپ‌تایم ۹۸ تا ۹۹درصد نیز برای هاست ارزان مطلوب است؛ ولی هاستی با آپ‌تایم ‌کمتر از ۹۸درصد، گزینه ایدئالی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.