راهنمای ایجاد حساب‌ کاربری ادمین، نمایندگی فروش و کاربر در دایرکت ادمین

Avatar
نویسنده: علیرضا برزودی
دوشنبه 23 آبان 1401
مطالعه: ۷ دقیقه ۰ نظر ۱۱۵۵ بازدید

حساب‌های کاربری مختلفی از‌نظر نوع دسترسی در وب‌سایت وردپرسی وجود دارند. با استفاده از کنترل پنل دایرکت ادمین، می‌توانید انواع این حساب‌های کاربری، شامل حساب ادمین و نمایندگی فروش و کاربر عادی را روی وب‌سایت ایجاد کنید. از‌نظر سطح دسترسی، کاربر ادمین به سرور دسترسی کامل دارد و هر حساب کاربری با هر سطح دسترسی را می‌تواند تعریف کند؛ اما حساب نمایندگی فروش در مرتبه دوم قرار دارد و تنها می‌تواند حساب کاربری نمایندگی فروش یا کاربر عادی را ایجاد کند. در این مقاله از بلاگ پارس پک، قصد داریم تا نحوه ایجاد حساب‌های ادمین، نمایندگی فروش و کاربر در دایرکت ادمین را به شما آموزش دهیم.

ایجاد حساب کاربری ادمین

برای این منظور، مراحل زیر را گام‌به‌گام دنبال کنید:

گام اول: با کاربری با دسترسی ادمین و با استفاده از آدرس http://YOUR-IP:2222 به داشبورد دایرکت ادمین وب‌سایت خود وارد شوید.

گام دوم: نشانگر ماوس را روی Account Manager ببرید و گزینه Create Administrator را انتخاب کنید. 

پنل دایرکت چیست؟

روی گزینه Create Administrator بزنید

گام سوم: نام کاربری و رمز‌عبور و ایمیلی برای حساب کاربری ادمین جدید وارد و روی گزینه Create کلیک کنید.

گام چهارم: در این‌ مرحله، مجدداً به صفحه Admin List بازگردانده خواهید شد. در این صفحه، می‌توانید حساب‌های کاربری را مدیریت کنید یا به‌عنوان ادمین وارد وب‌سایت شوید و کارهای مدنظر را روی وب‌سایت انجام دهید. 

ایجاد حساب کاربری ادمین

مدیریت حساب‌های کاربری

ایجاد حساب کاربری نمایندگی فروش با دسترسی ادمین

گام اول: به‌عنوان کاربری با سطح دسترسی ادمین، با استفاده از آدرس http://YOUR-IP:2222 وارد داشبورد هاست دایرکت ادمین خود شوید.

گام دوم: قبل از ساختن حساب نمایندگی فروش، بررسی کنید که آیا به ایجاد بسته نمایندگی فروش (Reseller) نیازی وجود دارد یا خیر. در‌صورتی‌که هیچ پکیجی وجود ندارد یا قصد دارید پکیج نمایندگی فروش دیگری ایجاد کنید، نشانگر ماوس را روی Account Manager نگه دارید و سپس گزینه Manager Reseller Package را انتخاب کنید. اگر هم از قبل پکیجی دارید و حالا می‌خواهید از آن استفاده کنید، این مرحله را نادیده بگیرید.

آموزش ایجاد حساب کاربری نمایندگی فروش با دسترسی ادمین

ایجاد پکیج نمایندگی فروش در دایرکت ادمین

توجه: شما می‌توانید بسته نمایندگی فروش را از حساب دایرکت ادمین دیگر نیز در این صفحه Import کنید:

آموزش ساخت حساب ریسلری در دایرکت ادمین

ایمپورت بسته نمایندگی فروش در دایرکت ادمین

گام سوم: روی دکمه آبی‌رنگ Create کلیک کنید. در این‌ صورت، می‌توانید سهمیه‌هایی برای پهنای باند، فضای هارد در‌نظر‌گرفته‌شده، دامنه‌ها، حساب‌های ایمیل و FTP، دسترسی SSL و SSH و… تنظیم کنید. ناگفته نماند این کار را تنها در‌صورتی‌ باید انجام دهید که بخواهید پکیجی ایجاد کنید. بعد از اینکه تنظیمات مدنظر را انجام دادید، بسته را نام‌گذاری و روی دکمه‌ سبزرنگ Create کلیک کنید.

گام چهارم: نشانگر ماوس را روی قسمت Account Manager نگه دارید و سپس گزینه Create Reseller را انتخاب کنید. نحوه دسترسی به این گزینه در تصویر زیر نشان داده شده است:

اضافه کردن حساب کاربری جدید در دایرکت ادمین

گزینه Create Reseller را انتخاب کنید

گام پنجم: نام کاربری و رمزعبور و دامنه مدنظر را برای نماینده فروش خود تعیین و با استفاده از منو کشویی قرار‌گرفته در این قسمت، پکیجی را برای آن انتخاب کنید. سپس، باید مشخص کنید که آیا می‌خواهید به این Reseller آی‌پی اختصاصی بدهید یا از IP مشترک از مجموعه سرور یا Reseller استفاده کنید. بعد از انتخاب این موضوع، روی گزینه Create کلیک کنید.

گام ششم: پس از طی مراحل گفته‌شده، مجدداً به صفحه List Reseller هدایت خواهید شد. در این صفحه، می‌توانید حساب‌های از‌قبل‌تعریف‌شده را مدیریت کنید یا به‌عنوان نماینده فروش وارد شوید و کارهای مربوط به این حوزه را انجام دهید.

آموزش ساخت حساب نمایندگی فروش در دایرکت ادمین

ورود به‌عنوان نماینده فروش

برای آشنایی با کنترل پنل دایرکت ادمین و ۶ مزیت مهم آن می‌توانید مقاله زیر را بخوانید.

دایرکت ادمین چیست؟

ایجاد حساب کاربری با دسترسی نماینده فروش

گام اول: ابتدا با حساب کاربری ادمین یا نماینده فروش و استفاده از آدرس http://YOUR-IP:2222 وارد پیشخوان دایرکت ادمین شوید. سپس از منو کشویی قسمت Access Level، گزینه Reseller را انتخاب کنید.

ایجاد حساب کاربری با دسترسی نماینده فروش

انتخاب گزینه Reseller

گام دوم: قبل از ساختن حساب کاربری‌، ابتدا بررسی کنید که آیا به ایجاد User Package نیاز دارید یا خیر. اگر هیچ User Package وجود ندارد یا به هر دلیلی می‌خواهید یکی دیگر بسازید، نشانگر ماوس را روی منو Account Manager قرار دهید و سپس گزینه Manage User Packages را انتخاب کنید. نحوه دسترسی به این گزینه در تصویر زیر نشان داده شده است:

ایجاد پکیج ریسلری در دایرکت ادمین

انتخاب گزینه Manage User Packages

به‌خاطر بسپارید که می‌توانید User Package‌ها را از حساب کاربری دایرکت ادمین دیگر در این قسمت Import کنید. برای این منظور، باید از منو نشان‌داده‌شده در تصویر زیر استفاده کنید:

آموزش ساخت اکانت ریسلر در دایرکت ادمین

ایمپورت‌کردن User Package‌ها را از حساب کاربری دایرکت ادمین دیگر

گام سوم: روی دکمه آبی‌رنگ Add Package کلیک کنید. بدین‌ترتیب، خواهید توانست سهمیه‌هایی را برای پهنای باند، ترافیک، میزان مجاز استفاده از هارد، کنترل‌های مربوط به DNS، حساب‌های ایمیل و FTP، دسترسی و کنترل گواهی SSL و‌… ایجاد یا محدودیت‌های قبلی را ویرایش یا حذف کنید. بعد از انتخاب محدودیت‌های مدنظر‌، باید Language و Skin و Package Name را برای بسته مدنظر انتخاب و در‌نهایت روی کلید سبز‌رنگ Save کلیک کنید. فراموش نکنید که این مرحله فقط در مواقعی طی کنید که به ایجاد User Package نیاز دارید‌.

گام چهارم: کرسر ماوس خود را روی منو Account Manager نگه دارید و مانند تصویر زیر گزینه Add New User را انتخاب کنید:

ساخت و مدیریت حساب ریسلر در دایرکت ادمین

انتخاب گزینه Add New User

گام پنجم: حالا باید نام کاربری و رمزعبور و دامنه‌‌ای برای کاربر تازه تعریف کنید. با استفاده از منو کشویی، یکی از پکیج‌ها و سپس IP تصادفی یا IP خاصی را انتخاب کنید. در‌نهایت، روی Submit کلیک کنید.

گام ششم: بعد از طی مراحل عنوان‌شده‌، مجدداً به صفحه List Users باز‌گردانده خواهید شد. در این پنجره، می‌توانید انتخاب کنید که آیا قصد دارید حساب‌های کاربری را مدیریت یا به‌عنوان یکی از کاربران در سیستم Login کنید.

تبدیل اکانت به ریسلر در دایرکت ادمین

ورود به عنوان یکی از کاربران به سیستم

آموزش ورود به کنترل پنل دایرکت ادمین را در مقاله زیر بخوانید.

ورود به کنترل پنل دایرکت ادمین

جمع‌بندی

در وب‌سایت وردپرسی، حساب‌های کاربری با سطوح دسترسی متفاوتی تعریف می‌شوند. بهترین سطح از دسترسی دراختیار حساب کاربری ادمین است که هر حساب کاربری دیگری را می‌تواند تعریف یا ویرایش یا حذف کند. گفتنی است انواع دیگری از حساب‌های کاربری مانند نمایندگی فروش یا کاربر عادی را بسته به نیاز خود می‌توانید در وب‌سایت‌های وردپرسی تعریف و ایجاد کنید. در این مقاله از بلاگ پارس پک، نحوه ایجاد حساب‌های ادمین و نمایندگی فروش و کاربر را با استفاده از کنترل پنل دایرکت ادمین آموزش دادیم.

سؤالات متداول

۱. حساب کاربری ادمین چه اختیاراتی دارد؟

بهترین سطح دسترسی در بین کاربران را ادمین دارد. حساب کاربری با دسترسی ادمین می‌تواند حساب‌های کاربری دیگر با سطوح دسترسی مختلف را ایجاد یا ویرایش یا حذف کند.

۲. حساب نمایندگی فروش وردپرس چه اختیاراتی دارد؟

بعد از حساب ادمین، Reseller یا حساب نمایندگی فروش بهترین سطح دسترسی را دارد. کاربر با سطح دسترسی ریسلر می‌تواند حساب‌های ریسلر و کاربر عادی را ایجاد یا ویرایش یا حذف کند. 

۳. آیا با حساب Reseller می‌توان اکانتی با دسترسی ادمین ساخت؟

خیر، با‌توجه‌به اینکه از‌نظر سلسله‌مراتب اکانت Reseller اختیارات کمتری از Admin دارد، با این اکانت نمی‌توان حساب کاربری ادمین را ایجاد یا ویرایش کرد.

۴. حساب کاربر عادی در وردپرس چیست؟

پایین‌ترین سطح دسترسی در کاربران وردپرس متعلق به حساب کاربر عادی است. در‌واقع، کاربر عادی همان مشتری وب‌سایت شماست که مستقیماً به سرور دسترسی ندارد و تنها می‌تواند خود در وب‌سایت ثبت‌نام و از حساب کاربری خود برای استفاده از خدمات وب‌سایت استفاده کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم