هاست وردپرس پلسک

Avatar
نویسنده: سانیا عبدی‌پور
دوشنبه 18 فروردین 1399
مطالعه: ۱۰ دقیقه ۰ نظر ۲۰۱ بازدید

امروزه، وب‌سایت‌ها نه‌تنها برای معرفی و فروش محصولات و خدمات کسب‌وکارها، بلکه برای برندسازی شخصی نیز استفاده می‌شوند. بسیاری از ما و اطرافیانمان وب‌سایت داریم و اتفاقاً بیشترمان برای راه‌اندازی وب‌سایت از وردپرس استفاده می‌کنیم. این ابزار رایگان و یادگیری‌اش ساده است و در بسیاری از مواقع، می‌تواند نیاز ما را برای داشتن وب‌سایت مناسب رفع کند. برای داشتن وب‌سایت وردپرسی، باید هاست مناسبی نیز تهیه کرد. در این مقاله از سرویس‌های میزبانی بلاگ پارس پک، قصد داریم درباره هاست وردپرس پلسک با شما صحبت و به نکات موردنیاز مرتبط با این هاست اشاره کنیم.

خرید هاست وردپرس پارس پک برای مدیریت وب‌سایت‌ها

از این مقاله می‌‌توانید برای مدیریت سرویس‌های میزبانی خود استفاده کنید و اگر قصد خرید سرویس هاست وردپرس پارس پک را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید. همچنین، می‌توانید جهت کسب‌ اطلاعات بیشتر به لینک‌ زیر مراجعه کنید.

هاست وردپرس پلسک چیست؟

احتمالاً هنگام خرید هاست برای وب‌سایت وردپرسی‌تان عبارت «هاست وردپرس پلسک» را شنیده‌اید. وقتی قصد دارید وب‌سایت وردپرسی راه‌اندازی کنید، علاوه‌بر دامین یا نام دامنه، به هاست هم نیاز خواهید داشت. تمامی اطلاعات مربوط به وب‌سایت، از فایل‌های کدنویسی‌شده قالب وب‌سایت گرفته تا پایگاه داده، محتواهای متنی، صوتی، تصویری و…، روی این هاست قرار خواهد گرفت. درواقع، کاربران وب‌سایت شما با وارد‌کردن URL در مرورگر خود، به این هاست دسترسی پیدا می‌کنند و بدین‌ترتیب، وب‌سایت برای آنان به‌نمایش در‌خواهد آمد. به چنین هاستی «هاست وردپرس» گفته می‌شود.

بدیهی است که امکان دسترسی فیزیکی به هاست برای شما میسر نیست؛ بنابراین، برای مدیریت آن‌ها به واسط‌هایی نیاز دارید تا این امکان را برایتان فراهم کنند. به این واسط‌ها «کنترل‌پنل» گفته می‌شود. یکی از این کنترل‌پنل‌های متداول‌ پلسک (Plesk) نام دارد. روی‌هم‌رفته می‌توان گفت که هاست وردپرس پلسک به هاستی گفته می‌شود که اولاً برای وب‌سایت‌های وردپرسی به‌کار می‌رود و ثانیاً از پلسک برای مدیریت آن استفاده می‌شود.  

وقتی بخواهید وب‌سایت وردپرسی راه‌اندازی کنید، با سرویس‌های مختلفی ازجمله هاست وردپرس پلسک روبه‌رو خواهید شد. این سرویس نوعی هاست بهینه‌شده برای وردپرس است که در آن برای مدیریت هاست و وب‌سایت از کنترل‌پنل پلسک استفاده می‌شود. با استفاده از پلسک در هاست وردپرس می‌توانید با ابزارهای مدیریتی و امکانات پیشرفته کنترل بیشتری روی تنظیمات داشته باشید و به‌راحتی گزارش‌های مفیدی برای بهبود وضعیت هاست و وب‌سایتتان تهیه کنید.

سیستم‌عامل هاست وردپرس پلسک

یکی از ویژگی‌هایی که کامپیوتر معمولی را به هاست تبدیل می‌کند، همیشه‌روشن‌بودن و اتصال دائمی اینترنت بسیار پرسرعت به آن است. بااین‌حال، هاست نیز مانند هر کامپیوتر دیگری برای کارکرد خود به سیستم‌عامل نیاز دارد. این سیستم‌عامل هم می‌تواند ویندوز و هم لینوکس باشد.

یکی از اولین معیارها برای انتخاب هاست، تصمیم‌گیری درباره سیستم‌عامل آن است. اینکه کدام‌یک از این سیستم‌عامل‌ها برایتان کاربردی‌تر است، کاملاً به نیاز شما بستگی دارد. با‌این‌حال، به‌عنوان توصیه‌‌ کلی این نکته را مدنظر قرار دهید که سیستم‌عامل لینوکس اصولاً امنیت بیشتری برایتان به ارمغان می‌آورد.

علاوه‌براین، ممکن است نیاز داشته باشید تا روی هاست خود نرم‌افزارهای مختص سیستم‌عامل ویندوز مانند مجموعه نرم‌افزارهای Office را نصب کنید. در این مواقع، باید از هاست ویندوز وردپرس استفاده کنید. 

در مقاله زیر می‌توانید معرفی کامل هاست وردپرس و انواع آن را بخوانید. روی لینک زیر کلیک کنید.

هاست وردپرس چیست؟

کنترل‌پنل هاست وردپرس پلسک و مزیت‌های مهم آن

همان‌طور‌که گفتیم، برای ارتباط با هاست و مدیریت آن، باید از نرم‌افزارهای گرافیکی واسط موسوم به «کنترل‌پنل» استفاده کرد. از کنترل‌پنل‌های متنوعی روی هاست می‌توان بهره برد؛ ازجمله سی پنل و دایرکت ادمین. همچنین، یکی دیگر از کنترل‌پنل‌های معروف برای این منظور پلسک است که استفاده از آن باتوجه‌به مزایای زیادش، روز‌به‌روز محبوبیت بیشتری می‌یابد. ازجمله مزایای استفاده از هاست وردپرس پلسک می‌توان به این‌ها اشاره کرد:

۱. سفارشی‌سازی آسان

یکی از اولین و مهم‌ترین مزیت‌های استفاده از هاست وردپرس پلسک، قابلیت چشمگیر این کنترل‌پنل در سفارشی‌سازی داشبورد است. شما به‌راحتی می‌توانید محبوب‌ترین ابزارهای خود را در صفحه اصلی داشبورد پیدا کنید. همچنین، افزونه‌هایی که به آن‌ها نیاز دارید، به‌راحتی در این صفحه دردسترس قرار دارند.

۲. سازگاری بسیار زیاد

هاست وردپرس پلسک قابلیت پشتیبانی از سیستم‌عامل‌ها و پلتفرم‌ها و تکنولوژی‌های مختلف را دارد. این مزیت باعث قدرتمندشدن این کنترل‌پنل خواهد شد؛ به‌همین‌دلیل، از پلسک به‌صورت گسترده برای مدیریت هاست‌های ویندوزی استفاده می‌شود. فراموش نکنید سروری که cPanel برای مدیریت آن به‌کار گرفته می‌شود، صرفاً می‌تواند روی دستگاهی با سیستم‌عامل CentOS 7 یا CloudLinux (لینوکس ابری) راه‌اندازی شود. با‌این‌همه، استفاده از لینوکس صرفاً به هاست با سیستم‌عامل ویندوز محدود نمی‌شود و استفاده از این کنترل‌پنل روی بسیاری از توزیع‌های لینوکس نیز امکان‌پذیر است. 

۳. کلکسیونی از ابزارهای مدیریتی

استفاده از هاست وردپرس پلسک به شما امکان می‌دهد تا از انواع و اقسام ابزارهای مدیریتی، از Cloudflare گرفته تا Magento ،‌Patchman‌، ابزارهای مدیریت دانلود و…، روی هاست خود استفاده کنید. همچنین، افزونه بسیار متداول ووکامرس که برای ایجاد وب‌سایت‌های فروشگاهی به‌کار برده می‌شود، به‌راحتی روی پلسک نصب می‌شود. استفاده از این ابزارها به شما امکان می‌دهد تا هاست خود را به ساده‌ترین روش ممکن مدیریت کنید و بتوانید گزارش‌های مفیدی برای بهبود وضعیت هاست و وب‌سایت خود تهیه کنید.

۴. اتوماسیون و مدیریت آسان

از دیگر مزایای استفاده از پلسک برای مدیریت هاست‌، اتوماسیون و روش راه‌اندازی بسیار ساده آن است. این مزیت به ادمین وب‌سایت امکان می‌دهد تا با کمترین زمان بتواند کارهای معمول و روزانه را روی هاست انجام دهد.

نکته دیگر اینکه شما می‌توانید پلسک را به‌راحتی روی هاست ویندوز نصب کنید و از رابط کاربری کاملاً گرافیکی آن لذت ببرید. فراموش نکنید که استفاده از پلسک روی سیستم‌عامل لینوکس نیز تنها با استفاده از یک دستور امکان‌پذیر است.

حتی اگر از CMS‌های دیگر مانند جوملا یا دروپال نیز استفاده می‌کنید، باز‌هم پلسک در‌کنار شماست تا بتوانید هاستتان را با بهترین کیفیت مدیریت کنید. برای افزودن محتوا یا فیچرهای جدید به صفحه‌های مختلف وب‌سایت، به‌سادگی می‌توانید از قابلیت Drag and Drop استفاده کنید و فیچرهای موردنیاز خود را بکشید و سر جای خودشان قرار دهید. 

برای آشنایی کامل با کنترل پنل پلسک مقاله زیر را بخوانید.

Plesk چیست؟

لوکیشن هاست وردپرس پلسک

اگر با مفاهیم سرور و هاست آشنا باشید، می‌دانید که این کامپیوترهای کاربردی در نقاط جغرافیایی گوناگونی قرار دارند. هنگام خرید هاست وردپرس پلسک یا هر هاست و سرور دیگری، احتمالاً با اصطلاحاتی مثل هاست ایران یا هاست آلمان یا کشورهای دیگر مواجه شده‌اید. این عبارات دقیقاً به شما می‌گویند که موقعیت این هاست در کدام کشور است. 

خرید انواع سرویس‌های میزبانی برای مدیریت وب‌سایت کسب‌وکارها

با توجه به توضیحات این مقاله می‌توانید، سرویس میزبانی خود را مدیریت کنید و اگر شما قصد خرید سرویس‌های هاست پارس پک را دارید، می‌توانید از لینک زیر اقدام کنید و یا با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

 

با این توضیحات، احتمالاً این سؤال در ذهن شما ایجاد شده است که استفاده از کدام‌یک از این هاست‌ها مناسب‌تر است؟ واقعیت این است که هیچ هاست مناسب‌تری وجود ندارد و نیازهای شماست که تعیین می‌کند از کدام سرویس استفاده کنید؛ بنابراین، در خرید هاست به‌دنبال نسخه تجویز‌شده نباشید. با‌این‌حال، شاید نکات زیر به شما در انتخاب بهترین هاست وردپرس کمک کند:

  • اگر کاربران وب‌سایت شما عمدتاً ایرانی هستند، بهتر است از هاست ایران استفاده کنید. دلیل آن هم این است که هر‌چه محل سرور و کاربر از‌‌نظر جغرافیایی به‌هم نزدیک‌تر باشند، کاربران حین استفاده از وب‌سایت سرعت بیشتری تجربه خواهند کرد.
  • هاست ویندوز ایران ارزان‌تر از نمونه‌های خارجی آن است؛ زیرا برای نصب سیستم‌عامل ویندوز روی سرورهای خارج از کشور، باید لایسنس قانونی ویندوز خریده شود و همین موضوع باعث می‌شود تا هزینه هاست افزایش یابد.
  • باتوجه‌به مسائل اقتصادی، ایجاد سخت‌افزار و تعمیر و نگه‌داری از آن‌ها در ایران هزینه بیشتری از اروپا دارد. بنابراین، طبیعی است که هاست ایران از‌نظر قیمت اندکی گران‌تر از هاست‌های دیگر کشورها، به‌خصوص هاست اروپا باشد.
  • اگر‌چه ارائه‌دهندگان سرور، ازجمله پارس پک همواره در تلاش‌اند تا ریسک دسترسی‌نداشتن به هاست‌های اروپایی به حداقل ممکن برسد، این مسئله نیز در انتخاب هاست ممکن است برایتان اهمیت داشته باشد. فراموش نکنید که خودِ ارائه‌دهنده سرویس از تمامی اطلاعات هاست شما به‌طورخودکار و در بازه‌های زمانی مختلف (معمولاً هفتگی) بک‌آپ می‌گیرد.
  • اینکه استفاده از کدام هاست می‌تواند روی نتایج سئو وب‌سایت شما بیشتر تأثیرگذار باشد، همیشه جای بحث بوده و تاکنون نیز نتیجه دقیقی درباره آن به‌دست نیامده است. برخی از کارشناسان سئو بر این عقیده هستند که چون ربات‌های خزنده گوگل در خارج از کشور هستند، استفاده از هاست ایران می‌تواند موجب افت نتایح سئو شود؛ اما برخی دیگر معتقدند که تجربه کاربر وب‌سایت در سرعت لود مهم است و نه محل قرارگیری Crawler موتورهای جست‌وجو. بنابراین، پیشنهاد ما این است که حداقل درباره این موضوع، ذهنتان را درگیر نکنید.

برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین هاست وردپرس برای کسب‌وکار خود مقاله زیر را بخوانید.

بهترین هاست وردپرس چیست؟

جمع‌بندی

امروزه، استفاده از وب‌سایت برای توسعه کسب‌وکارها و حتی برندینگ شخصی، یکی از ساده‌ترین و قطعاً مهم‌ترین کارهاست. برای طراحی وب‌سایت نیز ساده‌ترین کار استفاده از CMS یا سامانه‌های مدیریت محتواست. به‌جرئت می‌توان گفت که محبوب‌ترینِ این سامانه‌ها «وردپرس» است. آمارهای Internet Live Stats در سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که حدود ۶۵میلیون وب‌سایت از وردپرس برای راه‌اندازی وب‌سایت خود استفاده کرده‌اند.

بااین‌حال، فارغ از اینکه از کدام سیستم مدیریت محتوایی استفاده کنید، وب‌سایت شما به هاست هم نیاز دارد تا بتوانید اطلاعات و فایل‌های مربوط به وب‌سایت را روی آن قرار دهید. برای مدیریت هاست کنترل‌پنل‌های مختلفی طراحی شده است که یکی از معروف‌ترین آن‌ها پلسک (Plesk) است. در این مقاله از آموزش‌های هاست بلاگ پارس پک، درباره هاست وردپرس پلسک صحبت و به نکاتی اشاره کردیم که برای انتخاب این کنترل‌پنل باید در نظر بگیرید.

سؤالات متداول

۱. هاست چیست؟

هاست به کامپیوترهایی گفته می‌شود که تمامی اطلاعات وب‌سایت، از فایل‌های کدنویسی‌شده برای Front End و Back End گرفته تا دیتابیس و تمامی محتواهای وب‌سایت روی آن قرار می‌گیرد.

۲. هاست وردپرس پلسک چیست؟

هاست وردپرس پلسک به هاستی می‌گویند که از آن برای راه‌اندازی وب‌سایت‌های وردپرسی و از کنترل‌پنل پلسک برای مدیریت آن استفاده می‌شود.

۳. به‌جز پلسک، چه کنترل‌پنل‌هایی برای مدیریت هاست وجود دارد؟

علاوه‌بر پلسک از کنترل‌پنل‌های معروف دیگری همچون سی پنل و دایرکت ادمین نیز می‌توان برای مدیریت هاست استفاده کرد.

۴. کنترل‌پنل پلسک روی چه سیستم‌عامل‌هایی نصب می‌شود؟

کنترل‌پنل پلسک را می‌توانید روی سیستم‌عامل ویندوز و بسیاری از توزیع‌های لینوکس نصب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

مقالات مرتبط این مطلب را از دست ندهید

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم