Aloud، ابزار جدید هوش مصنوعی یوتیوب برای دوبله ویدیوها

هوش مصنوعی دوبله و ترجمه یوتیوب
Avatar
نویسنده: دارا رستگار
شنبه 3 تیر 1402
مطالعه: ۳ دقیقه ۰ نظر ۵۴۶ بازدید

یوتیوب قصد دارد به تولیدکنندگان محتوای خود کمک کند تا بتوانند به مخاطبانی بین‌المللی دسترسی پیدا کنند. در همین راستا، این پلتفرم تصمیم گرفته تا یک ابزار دوبله مبتنی بر هوش مصنوعی را برای ترجمه ویدیوها به زبان‌های دیگر معرفی کند.

آخرین ورژن VidCon 2023 به‌دنبال آن است که راهی سریع و آسان در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار دهد تا آن‌ها بتوانند محتوای خود را «به‌صورت رایگان» به زبان‌هایی که نمی‌دانند ترجمه کنند. ابزار Aloud به‌ویژه برای یوتیوبرهای تازه‌کار یا کم‌فالوئر مفید است، زیرا ممکن است آن‌ها منابع کافی برای استخدام مترجم را نداشته باشند. Amjad Hanif (نایب رئیس Creator Products در یوتیوب) گفت که برای فراهم کردن شرایط، از ابزار Aloud که توسط گوگل ساخته شده استفاده می‌کند. این پلتفرم، از تیم پشتیبان هوش مصنوعی Area 120 کمک گرفته است. Area 120 بخشی از شرکت گوگل است که اغلب روی فناوری تجربی کار می‌کند.

ترجمه آسان با هوش مصنوعی

به گفته وب سایت رسمی Aloud، نحوه کار این ابزار به این صورت است که هوش مصنوعی ابتدا یک ویدیو را به یک اسکریپت تبدیل می‌کند. سپس شما متن را ویرایش می‌کنید تا خطاها را برطرف کنید و اصلاحات لازم را انجام دهید؛ مثلا توضیح دهید که کدام بخش از متن برای شما مهم‌تر است. بعد از آن، اسکریپت ویرایش شده را به Aloud برمی‌گردانید تا ویدیوی شما به‌طور خودکار به زبان مورد نظرتان ترجمه شود. پس از اتمام، می‌توانید محتوای دوبله شده خود را در ویدیوی اصلی منتشر کنید.

در رابطه با ابزار جدید یوتیوب یکی از نمایندگان گوگل به ما گفت: «یوتیوبرها دیگر مجبور نیستند زبان‌هایی که ویدیوهای خود را به آن‌ها دوبله می‌کنند، بفهمند.» این ابزار تمام کارهای پیچیده مانند «ترجمه، زمان بندی، و ترکیب گفتار» را انجام می‌دهد و شما فقط باید متن را ویرایش کنید.

تغییرات آینده

هنوز مشخص نیست که آپدیت Aloud چه زمانی در دسترس قرار می‌گیرد. با این حال، یوتیوب همچنان در حال توسعه ابزار هوش مصنوعی خود است.

در حال حاضر، Aloud فقط می‌تواند محتوای انگلیسی را به اسپانیایی یا پرتغا‌لی دوبله کند، اما یوتیوب تصمیم دارد برای آینده امکان دوبله به زبان‌های دیگری مثل هندی یا اندونزیایی را نیز فراهم کند و از گویش‌های مختلف نیز پشتیبانی کند.

یوتیوب همچنین قابلیت‌های مختلفی مانند «حفظ صدا، انتقال بهتر احساسات و حتی تکان دادن لب» را برای افزایش کیفیت دوبله معرفی خواهد کرد. علاوه‌براین، این پلتفرم قصد دارد با طراحی سازوکارهای امنیتی مطمئن شود که فقط تولیدکنندگان محتوا می‌توانند محتوای خود را دوبله کنند.

نماینده Google به ما گفت که یوتیوب در حال آزمایش هوش مصنوعی Aloud با یوتیوبرها است و قصد دارد در آینده قابلیت‌های بیشتری را نیز اضافه کند. تا ژوئن 2023، بیش از 10000 ویدیو به بیش از 70 زبان دوبله شده است.

برای استفاده از این ابزار، می‌توانید فرم رسمی Google Docs را پر کنید. اگر می‌خواهید بدانید صدای دوبله Aloud چطور است، تریلر کانال Amoeba Sisters در یوتیوب را تماشا کنید. برای این کار، روی نماد چرخ دنده کلیک کنید، به منوی Audio Track بروید و سپس اسپانیایی را انتخاب کنید. صدایی که می‌شنوید همان چیزی است که هوش مصنوعی ایجاد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


ارسال دیدگاه در وبلاگ پارس‌پک را مطالعه کرده و آن‌ها را می‌پذیرم.

با خدمات ابری پارس پک آشنا شوید

اولین ارائه‌دهنده خدمات رایانش ابری در ایران هستیم